:D

marți, 5 martie 2013

"Mamaliguta / Balmos" ( Dukan Polenta )

Azi pe grup una din dukanite, a postat o reteta de "mamaliguta" , si cum azi la cina am facut mamaliga cu branza pt. iubirile mele , am vrut sa incerc si eu reteta de mamaliguta dukan :). Sincera sa fiu , pt mine nu are gust de mamaliga insa se apropie la gust cu BALMOSUL , care este un fel de mamaliga acra, traditionala la noi in Ardeal , care se face cu faina de malai iar in loc de apa se prepara cu jintuiala , adica cu zerul ce ramane la prepararea casului de oaie ..., balmosul este ceva deosebit , ceva care ori iti place ori nu , insa o data ce l-ai incercat si ti-a placut nu-l uiti niciodata,balmosul la noi la Cluj se manaca cu salata de salata verde sau cu supa de salata verde...yummy yum yum  un deliciu imi lasa gura apa numai gandindu-ma ...Eu aici in America  neavand de unde sa fac rost de jintuiala , mereu mi-am facut balmos cu lapte batut (buttermilk) si unt ,iar la gust era destul de  aproape de balmosul pe care il faceau bunica si mamicuta mea draga :)
Ingrediente:-2 linguri tarate de ovaz(in atac doar 1 lingura si jumatate )
-3 linguri branza proaspata de vaca 0%
-3 linguri iaurt grecesc 0%
-1 lingura feta 0% (optional)
-1-2 oua
-sare dupa gust
Modul de preparare:- intr-o craticioara antiaderenta se adauga toate ingredientele
                                                            -se amesteca bine cu telul...
                                                      -se pune pe foc , la foc mic ...
 -se amesteca continuu cu telul , pana cand se ingroasa si incepe sa se desprinda de pe peretii cratitei...
                                                         -cam asa arata cand e gata ...
-sincera sa fiu nu ma asteptam sa-mi placa insa am fost surprinsa placut...
                                                                    Pofta buna !

18 comentarii:

  1. Mi-ai adus aminte de balmos a la Cluj cu jintuiala yumyum:).psss..si eu sînt 100%clujeanca :)..azi o pun pe mama sa-mi pregateasca o portie de balmos:).deja am un dor mare de Romania ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi Paradis ! ce mai faci ?si mie imi e dor de balmosul facut de mami , yummmy..., eu inainte de dieta il faceam cu buttermilk si cu unt, era super bun :P Sa sti ca si mie imi e tare dorulet de acasa la Cluj <3 , te pupacesc :*

      Ștergere
  2. Foarte buna mamaliguta si satioasa.Am facut cu ficatei si sos de usturoi in stil dukan.Multumesc de reteta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte buna si satioasa mamaliguta!Am facut ficatei cu sos de usturoi in stil dukan si a mers de minune.Multumesc mult pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca ti-a placut , sper sa gasesti cat mai multe retete care sa-ti placa ! :*

      Ștergere
  4. buna,am incercat si eu aseara maligutza ,a iesit buna ,are gust de branzoaice ,sau aluat crud ,asa trebuia sa iasa ?eu am papato cu scrob de ou cu carnitza de curcan ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut :) ,sa-ti fie de bine ! Eu branzoaicele de obicei le fac dulci ,gasesti si reteta de barnzoaice in meniu :) ,mie imi pare ca are gust de balmos ;)

      Ștergere
  5. am sa incerc si branzoaice dulci ,eu din pacate nu stiu gustu la balmos ,eu sunt moldoveanca din rep. Md .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa le incerci ca sunt yummy :) , balmosul authentic , e traditional in Ardeal :), eu sunt din Cluj :)si se face ca si mamaliga insa in loc de apa se foloseste jintuiala , care este zerul ce ramane dupa prepararea casului de oaie , e o mamaliga acrisioara dar super buna , mie imi placea mult :) . Am vazut ca m-ai itrebat daca nu am reteta de ciocolata alba , o gasesti in meniu , uite link-ul http://www.oana-camacho-recipes.com/2013/06/ciocolata-alba-white-chocolate-fudge.html , pupicii :*

      Ștergere
  6. Aoloo ma terminati cu atatea retete, maine fuguta aprovizionare si testare , deja imi lasa gura apa pozele..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) sper sa incerci cat mai multe retete :) Spor la bucatarit si succes cu dieta ! :*

      Ștergere
  7. Doar atat? Nu se pune apa? Sau lapte?

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Oana! Am facut si eu in sfarsit Balmosul! Multumesc frumos de reteta,mi-ar fi foarte greu sa tin dieta fara blogul tau.Mi-am listat aproape toate retetele de aici,sper sa imi iasa cat mai multe,eu sunt cam antitalent la dulciuri :) Te pup si multumesc inca o data! Foarte bun Balmosul! Anca Onofrei ( Costea )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca-ti place , sa-ti fie de bine ! :) Sper sa incerci si alte retete si sa te ajute cu dieta , mult success ! :*

      Ștergere
  9. Mulțumesc pentru rețetă, e foarte delicioasă!♥️

    RăspundețiȘtergere