:D

luni, 16 ianuarie 2012

Tort cu mousse de zmeura "Raspberry mousse cake "



                Acesta a fost tortul nostru de Revelion :) ,va doresc tuturor un 2012 fericit ,cu sanata ,belsug si tot ce va doriti sa se indeplineasca !
LA MULTI ANI !

                       Ingrediente :
                                         -pt. blat : -8 oua
                                                          -8 linguri faina
                                                          -8 linguri zahar
                                                          -1 lingurita esenta de vanilie
                                                          -1 lingurita praf de copt
                 -pt. mousse de zmeura : -450g zmeura proaspata sau congelata
                                                          - 150g zahar
                                                          - 15g gelatina
                                                          -150g suc de fructe sau apa
                                                          -500 g frisca lichida
                                                          -150 g crema de branza
                                                          - 2 lingurite esenta de zmeura (optional)                                       -pt siropul pentru insiropat blatul :- 1 lingura zahar + 100ml apa + 1 lingurita esenta de vanilie

                                          -pt.decor am folosit: -frisca batuta spuma ,ciocolata alba + ciocolata amaruie + jeleu de zmeura (decorezi cum vrei)

       Modul de preparare : Faci blatul :-bati albusurile spuma tare si adaugi treptat zaharul ,apoi adaugi galbenusurile unul cate unul ,amesteci faina cu praful de copt si o cerni ,adaugi cate o lingura de faina la oua si amesteci dupa fiecare .Torni blatul intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina si il coci in cuptorul preincins aproximativ 35 de minute ,lasi blatul sa se raceasca pe un gratar de sarma si il tai in jumatate pe orizontal .
                              -faci mousse de zmeura :-pisezi fructele bine cu o furculita sau cu un blender manual ,si le fierbi impreuna cu zaharul ,cand zaharul se topeste ,treci zmeura prin sita ca sa elimini semintele ,presand bine cu lingura ca sa salvezi cat mai mult din pulpa fructelor .Dizolvi gelatina in 150ml suc de fructe sau apa ,si o adaugi peste zmeura pisata si le fierbi putin pana ce gelatina se dizolva complet ,lasi sa se raceasca pana ajunge la temperatura camerei si daca vrei adaugi esenta de zmeura ,eu am adaugat pt ca aroma de zmeura sa fie mai puternica .Bati crema de branza bine cu mixerul ,adaugi compozitia de zmeura si gelatina si amesteci bine ,bati frisca spuma si o incorporezi in compozitia de zmeura ,gelatina si crema de branza ,amesteci usor sa nu se lase .
                             -pui in forma de tort folie de plastic asezi primul blat peste folie ,insiropezi blatul cu o parte din sirop ,pui mousse de zmeura peste blat ,nivelezi pe toata suprafata blatului ,insiropezi al doilea blat si il asezi peste mousse ,invelesti tortul cu folie de plastic ,si il pui in frigider pana a doua zi .
                          -Decorezi tortul dupa preferinta . Eu l-am imbracat in frisca ,si   am topit ciocolata alba si ciocolata amaruie ,si pe o folie am desenat din ciocolata numerele si fasiile de ciocolata si le-am pus cateva minute la congelator sa se intareasca ,dupa care le-am deslipit usor si cu ele am decorat tortul ,unele fasii de ciocolata le-am rupt in bucatele si presarat deasupra tortului ,iar apoi am stropit cu putin jeleu de zmeura . Poti decora cu frisca si zmeura proaspata  in functie de preferinta !

O felie pt. tine !


                                                 Un gust deosebit de bun ! Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu