:D

miercuri, 13 februarie 2013

TORT CHOCO-FLAN ( CHOCO- FLAN CAKE )

Tortul CHOCO-FLAN , e de fapt un tort facut cu crema de zahar ars care are cacao in compozitie, bineinteles fara "zahar ars " si un blat simplu pufos si delicios ...Flan e denumirea in spaniola pt crema de zahar ars/ creme caramel/ custard ...

 
Ingrediente:- pt. flan (crema cu cacao) :-4 oua
                                                  -indulcitor dupa gust (eu folosec pudra si am pus 5 linguri)
-2 lingurite cacao degresata ( eu folosesc cu 1% grasime ) 
-1 lingurita ness cafe instant
-1 lingurita esenta de vanilie
-1 litru lapte 0%
-pt blat: -2 oua
-indulcitor dupa gust
-1 lingurita esenta de vanilie
-1 lingurita esenta de rom ( sau dupa gust )
-2 linguri tarate de ovaz
-3 linguri lapte praf 0% (optional)
-1 lingura amidon de porumb
-1 lingurita praf de copt
-50 ml lapte 0%
Modul de preparare :-mai intai faci choco-flanul( crema de cacao)  intr-un bol pui ouale +indulcitorul+ cacao+ ness cafe+ esenta de vanilie
                                                            -mixezi bine cu telul electric...
                                                                   -adaugi laptele
                     -mixezi bine , pui compozitia obtinuta in forma in care vrei sa faci tortul ..., pui forma cu compozitia intr-o tava inalta , si torni apa fierbinte in tava , astfel vei forma o baie de abur ..., vei coace choco-flanul (crema de cacao) pe baie de abur in cuptorul preincalzit la 350F (180 C) ...
      -flanul v-a fi copt in aproximativ 40 de minute ..., insa sfatul meu este sa il verifici dupa 30 de minute , iar daca e inchegat sa-l scoti ...
                             -intre timp ce flanul se incheaga in cuptor , prepari compozitia pt blat ...
  -separi albusurile de galbenusuri , intr-un bol pui galbenusurile + indulcitorul + esentele si mixezi bine pana devin cremoase ...
                                                     -adaugi laptele si mixezi bine ..
     -adaugi ingerdientele uscate (taratele de ovaz+ amidonul de porumb + laptele praf+praful de copt )
                                                                        -mixezi bine ...
     -separat bati albusurile spuma tare cu un praf de sare , si le incorporezi in compozitia obtinuta anterior ...
                                       -amesteci usor , de jos in sus , ca sa nu se lase albusul ...
                                      -torni compozitia pt blat , peste choco-flanul inchegat ...
                                               -nivelez usor pe toata suprafata flanului ...
                                             -si pui inapoi la cuptor ...,la aceeasi temperatura ...
                                        -aproximativ 25-30 de minute , pana ce blatul e copt ...
               -lasi tortul sa se raceasca , dupa care il pui in frigider peste noapte (sau cel putin 5-6 ore )
                                       -cand e complet rece ,il rastorni pe un platou...
                                                              -si arata cam asa ...
-daca vrei poti sa-l servesti pudrat cu cacao ...
 
 Flanul ciocolatos + blatul pufos = o minune de desert
 

                                                      Sper ca il vei incerca si tu , pofta buna !

9 comentarii:

  1. Vreau sa fac acest tort maine pentru o aniversare...inca nu am aceasta forma dar poate reusesc sa o gasesc pe undeva prin zona... Cred ca nu se potriveste in forma rotunda normala de tort, nu? Il vad mai inaltut , trebuie ceva mai adanc. Sper sa reusesc totusi caci imi place cum arata si pare tare bunut cu stratul ciocolatos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ileana , merge si in forma de tort , dar sa fie putin mai inalta ,e super bun eu il fac si in varianta fara cacao ca un tort cu crema caramel :P , o sa postez curand si in varianta asta :)

      Ștergere
  2. Servus Oana! Am facut si eu prajtura asta si mi-a placut foarte mult :D Te invit sa vezi cum mi-a iesit mie:https://cristina-cristinasworld.blogspot.ro/2017/07/prajitura-chocoflan-dukan-style.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello Cristina, long time no see!😉 Ti-a ieșit super faina prăjitura, mă bucur că-ți place ,sa-ți fie de bine! 😘

      Ștergere
    2. Am luat-o pe aratura Oana draga, am pus la loc tot ce am slabit (si ceva in plus), iar acum incerc sa-mi revin :)
      Iti doresc zi minunata :*

      Ștergere
    3. Îți doresc mult succes și numai bine!

      Ștergere
    4. Îți doresc mult succes și numai bine!

      Ștergere