:D

joi, 10 ianuarie 2013

Varza a la Cluj ( Cabbage casserole )


Azi va prezint o mancarica delicioasa , care este foarte aproape de sufletul meu ... eu fiind clujeanca :),cred ca toata lumea a mancat sau macar a auzit de faimoasa "Varza a la Cluj" , binenteles o sa fie in varianta Dukan , deci fara orez ... 


Ingrediente:-1 varza dulce
        -500g carne de vita tocata
-1 ceapa mare
-450g rosii cuburi in bulion
-4 linguri tarate de ovaz (optional )
-200g iaurt grecesc 0% (poti folosi iaurt simplu)
-1 galbenus de ou
-sare, piper si paprika dupa gust

Modul de preparare :-cureti varza si o tai fasii subtiri...
                                                      - intr-o cratita incinsa calesti varza ...
                                        -o condimentezi cu sare , piper si paprika dupa gust
                                        -calesti varza pana se inmoaie amestecand mereu ...
                                                  -separat calesti ceapa taiata marunt...
                                        -cand ceapa e calita adaugi carnea de vita tocata...
                                  -le calesti impreunapana ce carnea incepe sa se rumeneasca
                                                            -adaugi rosiile in bulion
                                                         -condimentezi dupa gust ....
                                             -adaugi taratele de ovaz si amesteci bine ...
      -intr-un vas de yena pui jumatate din varza calita si o nivelezi pe toata suprafata vasului
                                                   -peste varza adaugi carnea tocata ...
                                               -peste carnea tocata adaugi restul de varza ...
                       -intr-un bol amesteci iaurtul cu galbenusul si condimentezi dupa gust
                                    -pui amestecul de iaurt cu ou peste stratul de varza ...
                         -coci varza in cuptorul preincalzit la 350F(180C) aproximativ 30 de minute
                                                              -se serveste fierbinte ...
                                              -se papa cu multa pofta pt ca e delicioasa ...
                                               - yummy yum yum ...perfecta pt o zi de PL

Sper ca o vei incerca si tu ...


                                                                         Pofta buna !

20 de comentarii:

  1. Nu am papat niciodata varza a la Cluj, insa reteta asta o sa o incerc, arata superb. O intrebare: taratele sunt esentiale sau pot sa nu le adaug? Te pup , Oana! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Andreea , varza a la Cluj normal se face cu orez , deci eu am pus taratele ca sa inlocuiesc orezul insa sincera sa fiu nici nu se simt , deci daca nu vrei sa le pui lasa-le la o parte :). Te pupacesc si astept sa-mi spui cum ti-a placut :*

    RăspundețiȘtergere
  3. buna! cum imi dau seama care sunt retetele specifice fiecarei etape? sunt la inceput si imi doresc sa respect regimul intr-un mod corect.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine ai venit Ate colorate ! Sfatul meu este sa citesti cartea inainte sa incepi dieta , astfel vei gasi lista alimentelor permise si cea cu alimentele tolerate ..., iar cand vei deschide o reteta , vei citi ingredientele , si in functie de ingredientele folosite iti dai seama in ce etapa o poti consuma :) Mult succes cu dieta si te mai astept !

    RăspundețiȘtergere
  5. am facut si eu....foarte buna.....excelenta

    RăspundețiȘtergere
  6. Am supa crema de ciuperci pe foc, iar acum ma apuc de varza a la Cluj, ca tare mi-era pofta :) Eu o sa sar peste tarate, le pastrez pentru pizza, painici sau biscuiti :)
    Blogul tau e o mina de aur!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa sti ca si eu doar prima data am pus taratele ;), le-am pus sa inlocuiesc intr-un fel orezul ,dar sincera sa fiu nici nu le-am simtit ..., asa ca nu le-am mai pus . Ma bucur mult ca iti place blogul meu :) ,astept sa-mi spui cum ti-au placut supa crema si varza :)

      Ștergere
  7. Mi-am cumparat tot ce imi trebuie...luni o sa o fac......

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna! Aseara am facut-o si eu! A iesit senzatie....si a fost laudata!Multumesc pentru idei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag Andreea , ma bucur mult ca v-a placut ! Sper sa incerci si alte retete! :*

      Ștergere
  9. Buna, Oana!

    Sa stii ca sunt prezenta pe site-ul tau zilnic. Daca n-ar fi retetele tale si ale celorlalte fete nu stiu ce as fi facut cu Dieta Dukan (este a doua oara cand o tin si a inceput sa mi se ia de pui si celelalte).
    Motivul pentru care m-am hotarat sa scriu acum este reteta ta de Varza a la Cluj...este dementialaaaaaaa!!!! Doamne, intr-o jumatate de ora am dat gata toata tava impreuna cu sotul. Foarte, foarte, foarte buna!!! Un gust excellent, un amestec de sarmale si lasagna...bestiala!
    Multumim frumos pentru retetele minunate!

    Izabela

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu mare drag :* , ma bucur mult ca v-a placut , sa va fie de bine! Sa sti ca e una din retetele pe care o fac foarte des la PL ,ne place la toti de la mic la mare :). Sper sa incercati cat mai multe retete si sa topiti cu usurinta si kg ramase :), pupicii cu drag ! :* <3

    RăspundețiȘtergere
  11. Oana merge si cu carne de curcan?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da ,merge :) ,eu am facut de multe ori cu carne tocata de curcan sau de pui :) si este super yummy ! :*

      Ștergere
  12. Buna Oana,

    Mie imi place varza calita si cea a la Cluj cu mai mult bulion... Are ceva daca pun vreo 2 linfuri de bulion? Ptr PL?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rosia este leguma permisa in zilele de PL, implicit si bulionul daca nu contine zahar sau alte interzise ,deci in zilele de PL poti folosi rosii si derivate cu condiția sa fie preparate confirm dietei Dukan!

      Ștergere
  13. Se poate folosi o lingură de ulei de măsline ? Că cel de parafină nu cred că merge la cuptor...🤔

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este necesar, urmeaza reteta pas cu pas si o sa-ti iasa perfect fără ulei.Se căleşte uscat fără ulei.
      Uleiul de masline este permis 1 linguriță dar nu pt prăjit, poate fi folosit ca sa ungi o tava sau o tigaie, sau crud în salate.

      Ștergere