:D

luni, 3 decembrie 2012

Rulada Tiramisu ( Tiramisu Cake Roll )


Ingrediente :
- pt blat:-3 oua
                           -4 linguri iaurt grecesc 0% (poti folosi iaurt simplu )
-2 linguri tarate de ovaz macinate
-1 lingura amidon de porumb (optional )
-1 lingurita praf de copt
-1 lingurita cacao drgresata (optional )
-1 lingurita ness cafe instant (eu am folosit decafeinizat )
-1 lingurita esenta de vanilie
-1 lingurita esenta de rom
-indulcitor dupa gust
-pt crema :- 300g branza ricotta 0% (poti folosi orice alta branza cremoasa )
-2 galbenusuri de ou
-indulcitor
-200 ml lapte 0%
-1 lingurita esenta de cafea
-1 lingurita esenta de rom
-1 plic de gelatina (7g)

Modul de preparare :- mai intai faci blatul pt rulada :- separi albusurile de galbenusuri , bati bine galbenusurile cu indulcitorul ,pana devin cremoase...,adaugi iaurtul...
                               -mixezi bine si adaugi esenta de vanilie ,esenta de rom ,cafeaua instant
                                                               -mixezi bine de tot ...
                            -separat intr-o cana amesteci taratele macinate + amidonul+cacao+praful de copt
                       -le adaugi peste amestecul de galbenusuri cu iaurt si cafea si mixezi bine
 -separat bati albusurile spuma tare cu un praf de sare ,dupa care le incorporezi la compozitia obtinuta anterior ...
-amesteci usor de jos in sus ca sa nu se lase albusurile...
                 -tapetezi o tava cu hartie de copt si intinzi aluatul obtinut pe toata suprafata tavi (tava mea are 18x12 inches = 45,72 cm pe  30,48 cm )
-coci rulada in cuptorul preincalzit la 350F(180C) aproximativ 20 de minute ...
 -cand blatul e copt il lasi sa se raceasca in tava 5 minute ,dupa care il rastorni peste un prosop curat de bucatarie ,si dezprinzi usor hartia de copt de pe blat...
                                                       -rulezi blatul cu tot cu prosop ...
                                                      -si il lasi sa se raceasca complet ...
-intre timp faci crema ...,mai intai faci un custard :-pregatesti o baie de abur (intr-o cratita pui apa cam de 3 degete si o pui la fiert ,cand fierbe reduci focul ...),intr-un bol amesteci cele doua galbenusuri cu indulcitor ...
                                                    -adaugi laptele si amesteci bine ...
                                        -pui bolul peste oala cu apa fierbinte formand o baie de abur
  -amesteci bine custard-ul pana incepe sa se ingroase ,separat dizolvi gelatina in putina apa rece,o lasi sa se hidrateze ,dupa care o pui cateva secunde la microunde sa se topeasca si o adaugi peste custard ,amesteci bine ...
-iei custard-ul deoparte si il lasi sa se raceasca complet ...,intre timp mixezi bine branza cu esenta de cafea (daca nu ai esenta de cafea poti folosi putina cafea instant ) si esenta de rom...
                                     - mixezi bine pana ce branza devine foare cremoasa...
                                            -adaugi custardul rece peste crema de branza ...
                                                                      -mixezi foarte bine ...
       -gusti crema si daca mai e nevoie de esenta sau indulcitor mai adaugi ,daca iti place ,o pui la frigider sa se intareasca (sa nu te speri daca crema are un aspect fluid ,o sa stea la frigider si o sa se intareasca pt ca gelatina are rolul de a intari crema ...daca nu se intareste intr-o jumatate de ora maxim 1 ora inseamna ca ,cantitatea de gelatina nu a fost suficienta ,insa nu te alarma pt ca nu e totul pierdut ...mai hidratezi 1-2 g de gelatina ,o topesti si o adaugi peste crema ,mixezi bine si pui crema la frigider sa se intareasca ) ,dupa ce are consistenta dorita o mixezi din nou ...
                             -intinzi aceasta delicioasa crema intr-un strat uniform peste blat
                                  -pudrezi putina cacao degresata peste stratul de crema ...
                                                                    -si rulezi usor...
      -invelesti rulada in folie de plastic si o dai la frigider sa se intareasca pana in momentul servirii...
                                          -eu am pudrat-o cu cacao si putina cafea instant ...
-daca iti place TIRAMISU cu siguranta iti v-a placea aceasta rulada ...,blatul este pufos si se topeste in gura iar crema este delicios de fina si aromata...
     -este foarte foarte delicioasa  , insa o sa iti placa si mai mult pt ca are doar o lingura de amidon ,1 lingurita de cacao si 2 linguri de tarate ,deci daca vrei poti sa o consumi pe toata intr-o zi ;)
Se poate face si fara tolerate , adica fara amidon si fara cacao , si iese la fel de delicioasa :) , daca o faci fara tolerate se poate consuma incepand cu faza de ATAC !
Yummmmy yum yum absolut delicioasa ...,sincer merita sa o incerci !
O felie pt. tine,pofta buna !!!

37 de comentarii:

  1. am o intrebare : ce dimensiuni are tema in care ai copt blatul ? :) apropo arata super <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca-ti place , e super yummy :) , tava e de 18x12 inches(45,72cm pe 30,48 cm )

      Ștergere
  2. am facut-o si eu, e la frigider. Mi-a ramas putina crema pe care am savurat-o din plin, cred ca a iesit super. Te felicit pt idei si inventivitate, mai rar asa ceva! :)
    Multumesc mult pt retetele minunate, tot ce am gatit de la tine a iesit delicios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult ! :* ma bucur ca iti plac retetele , sper sa incerci cat mai multe ! :* <3

      Ștergere
  3. ori nu vad eu, dar nu ai scris cate oua trebuie la blat. doar 2 galbenusuri la crema ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fi mai atenta si o sa vezi ca am scris 3 oua la blat si 2 galbenusuri la crema :)

      Ștergere
  4. Doamne...Oana...e dementiala! Mi-a iesit prefect! E delicioasa! Multumim din suflet pentru retete! Maine intru in 3 zile de PL! Pregatesc o ciornita a la grec! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag scumpa mea :) ,ma bucur mult ca-ti place ! Sa-ti fie de bine ! Pupicii :*

      Ștergere
  5. Oana , datorita retetelor tale prietenele mele imi spun ca sunt fiica lui Dukan :)) rar se intampla sa treaca o zi si sa nu fac macar o reteta de a ta... inainte sa iti descopar blog-ul am mai incercat vreo 2 retete dar au esuat lamentabil, si ma gandeam cu tristete ca nu o sa reusesc sa tin regimul toata perioada.. insa de cand mi-ai intrat in viata zambesc :P ai retete bune, simple, explicate impecabil si mai sunt si delicioase... inainte de dukan gateam mult, insa nu prea faceam dulciuri ( poate o placinta cu mere, branza pe saptamana si o budinca, doua ). Acum mananc o data la doua zile dulcele permis :)) Esti minunata atat ca bucatareasa, " inventatoare " cat si in situatii de zi cu zi ( se vede din felul in care raspunzi la comentarii ) . Felicitari pentru tot.
    P.S. Am scris tare mult pentru ca tot vreau sa iti scriu, dar nu mi-am facut curaj pana acum.
    Iti multumesc pentru tot ceea ce faci :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc din suflet pt apreciere draga mea ! :* Ma bucur mult sa vad ca iti plac retetele mele si ca iti fac dieta mai delicioasa :) , asta a fost si ideea mea cand m-am hotarat sa fac acest blog , am vrut ca retetele mele sa fie accesibile atat pt gospodinele incepatoare cat si pt cele care gatesc de o viata :) , e multa munca insa imi creste inima cand vad cata lume apreciaza munca mea :) si ma bucur mult ca pot fi de ajutor :) Pupicii cu drag si mult success ! :*

      Ștergere
  6. Abia aștept sa o incerc!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am o întrebare daca mănânc din prajitura , avand tărâțe de ovăz,mananc ca de obicei doza de 1 lingura jumate?sunt in faza de atac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca esti in atac , faci rulada fara tolerate , deci nu pui amidonul si cacao , reteta contine 2 linguri de tarate si se poate manca toata intr-o zi de croaziera , tu fiind in atac ai voie 1,5 linguri tarate pe zi ,deci ori pui 3 linguri de tarate in blat si imparti rulada la doua zile , ori o faci cu 1,5 linguri tarate si o mananci pe toata intr-o zi :)

      Ștergere
    2. daca esti in faza de atac faci reteta fara cacao si amidon iar la final ii servesti si pe cei din casa ca sa nu-o mananci tu toata sa depasesti porta de tarata, multumim Oana pentru retete (*_*)

      Ștergere
  8. merg cu regimul mai departe cu incredere :) m-ai ajutat mult, merci :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag Nora :),ma bucur mult ca pot fi de ajutor ! Mult success in continuare ! :*

      Ștergere
  9. Laptele este permis in perioada de atac?am citit pe sit-ul Dukan ca trebuie folosit cy moderatie.... Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da ! Laptele 0% e permis inca din atac :) , ai grija de unde te informezi ca pe internet gasesti o multime de aberatii si informatii gresite sau incomplete legate de dieta Dukan , incearca sa te informezi din surse sigure (carte +site-uri oficiale ) ! In carte si pe site-ul oficial dukandiet.com , laptele apare in lista celor 100 de alimente permise , este proteina permisa inca din atac ! http://www.dukandiet.com/low-carb-diet/food-list aici ai si link-ul cu lista de alimente permise postata de mine http://www.oana-camacho-recipes.com/2014/01/alimente-permise-in-dieta-dukan_29.html , eu am coaching dukan deci postez doar informatie sigura, de la sursa :) . Mult success ! :*

      Ștergere
  10. Azi am testat reteta. Deeelicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna Oana am vazut retetele tale si sunt foarte incantata de ele.De azi am inceput faza de atac si ma bucur ca am dat de site-ul tau.Am citit o reteta de gordon de pui,cu ce pot inlocui pesmetul si daca vreau sa cumpar cascaval din comert cat ar trebui sa aiba maxim % grasime?kiss

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello Stefania! Cascavalul ca sa fie permis trebuie să aibă maxim 2% grăsime ,dacă depășește 2 % pana la 7% poți consuma 30g ca și aliment tolerat! Pesmetul poți să -l înlocuiești cu tărâțe de ovăz însă nu se compara :)

      Ștergere
    2. Hello Stefania! Cascavalul ca sa fie permis trebuie să aibă maxim 2% grăsime ,dacă depășește 2 % pana la 7% poți consuma 30g ca și aliment tolerat! Pesmetul poți să -l înlocuiești cu tărâțe de ovăz însă nu se compara :)

      Ștergere
  12. Eu am încui laptele cu coca cola Zero ca mi-am dat când sa fac crema ca nu am lapte 0% , are ceva ?

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna ziua si multumim pentru retetele delicioase! Abia astept sa incerc rulada, dar am o mica intrebare: care este cel mai indicat indulcitor in aceasta reteta? si daca tot intreb - care sunt cele mai indicate indulcitoare pentru prajiturile Dukan? Stiu ca in dieta Dukan se recomanda la greu Aspartam, dar nu intentionez sa consum asa ceva - deci... alternative? care se comporta mai ok la ce (copt, fiert, pentru bauturi calde,etc)? Si iata ca dintr-o intrebare mica am ajuns la una mare :) sper totusi ca ma veti ajuta! Multumesc anticipat pentru raspuns si la cat mai multe kilograme pierdute!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ți plac rețetele si ca te ajuta cu dieta, mult succes in continuare! Eu folosesc si recomand xylitol ! ❤

      Ștergere
    2. Xylitol - am notat si ma conformez - toata lumea mi-l recomanda :) multumesc pentru raspunsul prompt!

      Ștergere
  14. Ador Tiramisu!!Eu sunt acum in faza de croaziera de 3 saptamani...Am mai incercat o data dieta Dukan, dar nu am reusit sa o duc la capat...Datorita tie si retetelor tale minunate sunt sigura ca o sa reusesc!!Iti multumesc!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mult succes!😊 Sper sa încerci cât mai multe rețete și sa te ajute la topit kg ! Pe lângă această rulada am și rețetă de Tiramisu ,o găsești în meniu ,spor la bucatarit! ❤

      Ștergere