:D

luni, 17 decembrie 2012

Negresa cu rom ( Rum Brownie )

Un desert perfect pt iubitorii de ciocolata ...
 Ingrediente : -4 linguri tarate de ovaz
                                              -2 linguri amidon de porumb (tolerat) (sau 1 lingurita faina de konjac )
                        -1 lingurita praf de copt
             -1 lingura cacao 
                        -3 linguri lapte praf 0%
-3 oua
                      -indulcitor dupa gust 
                                  -1 lingurita esenta de vanilie 
                                                                         - 1 lingurita esenta de rom ( sau pui esentele dupa gust pt ca unele esente sunt mai puternice decat altele )
                                            -5 linguri apa minerala sau lapte 0%
-pt glazura:-3 linguri lapte praf 0%+ 1 lingurita cacao degresata + esenta rom +indulcitor dupa gust +1 varf de cutit faina de konjac (optional) +cateva linguri lapte fierbinte 0% sau apa fierbinte 
Modul de preparare :-intr-un bol amesteci taratele de ovaz + amidonul +laptele praf +cacao+ praful de copt ...
           -separi albusurile de galbenusuri si bati albusurile spuma tare cu un praf de sare ...
-galbenusurile le amesteci cu indulcitorul+laptele lichid si le adaugi peste ingredientele uscate , mixezi bine ...
                                                         -adaugi esentelesi mixezi bine ...
                                        -incorporezi albusurile de ou batute spuma tare ...
                                   -amesteci usor de jos in sus ca sa nu se lase albusul ...
   -preincalzesti cuptorul la 350F(180C) ,torni aluatul obtinut intr-o forma de silicon sau o tava tapetata cu hartie de copt...
                                               -coci negresa aproximativ 25-30 de minute ...
                                                     -cand e coapta ,o lasi sa se raceasca ...
-prepari glazura : -intr-un bol pui laptele praf+cacao+indulcitor+esenta de rom +faina de konjac , amesteci si adaugi laptele sau apa fierbinte putin cate putin si amesteci bine pana obti o glazura fluida
-daca se intampla sa  ramana cocoloase in glazura , o treci printr-o sita fina...
       -cand blatul e racit il rastorni pe platoul de servire si il intepi din loc in loc cu un betisor pt frigaruie sau cu o furculita...
                                                 -glazurezi blatul cu glazura de ciocolata...
-iar apoi o pui la rece cel putin 2 ore sau pana in momentul servirii....
                                                                  Yummy Brownie !
                                                    -pufoasa ,ciocolatoasa si aromata ...
Daca iti place ciocolata merita sa o incerci , nu are deloc gust de tarate , nici nu zici ca e dietetica ...
-blatul este pufos si deloc umed, daca vrei sa faci un tort chiar ti-l recomand , insa sa faci portie dubla sau tripla , in functie de cate straturi vrei sa aiba tortul ...
                                                       Sper sa o incerci si tu, pofta buna !

41 de comentarii:

  1. buna, arata bine vreau sa o incerc dar am o nelamurire: la ingrediente la blat nu e mentionat laptele dar la modul de preparare da . Cat lapte se pune?
    Poti sa-mi spui ce diametru are forma de copt?

    RăspundețiȘtergere
  2. Hello Natalia ! si bine ai venit :), sorry am omis sa scriu cantitatea de lapte , acum am trecut-o si la ingrediente , ai nevoie de 50 ml lapte 0% . Forma mea de silicon are 8 inch in diametru asta ar fi 20,32 cm :). Spor la bucatarit si te astept sa-mi spui cum ti-a placut negresa ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna...am inceput sa iti urmaresc retetele dukan...si sunt curioasa de unde iei toate ingredientele degresate, esentele...pentru ca eu nu am gasit chiar tot...si sunt si eu alaturi de dukanitze :D si vroiam sa incerc prajiturile tale pentru ca nu cred k mai pot rezista tentatiei de dulce...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi Georgiana ! Bine ai venit ! Eu locuiesc in USA ,si aici se gasesc cam la toate magazinele alimentare produsele pe care eu le folosesc :), insa tu poti sa modifici retetele si sa folosesti ceea ai tu la indemana :).Mult succes cu dieta si sper sa gasesti cat mai multe retete care sa-ti placa :*

      Ștergere
    2. foarte buna prajiturica!am facut-o fara glazura,e super!multumesc frumos!!

      Ștergere
    3. Ma bucur mult ca iti place Adriana :) ,sa-ti fie de bine ! :*

      Ștergere
  4. Buna Oana, am tot cautat amidon de porumb dar nu am gasit...l-as putea inlocui cu altceva?sau sa renunt la el? Felicitari pentru blog, este preferatul meu :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi Jully , tu unde locuiesti ? cred ca amidon de porumb se gaseste peste tot , in engleza se numeste cornstarch , in Spania fetele ii spun maizena , iar in Romania am inteles ca unele ii spun Gustin (probabil asta e marca , nu stiu sigur ). Doar amidonul de porumb e permis ca aliment tolerat , restul amidonului e interzis , eventual poti sa inlocuiesti amidonul in reteta asta cu praf de budinca fara zahar . Pupicii si sa ma ti la curent ,daca nu gasesti sa-mi spui unde esti , si o sa intreb fetele din zona ta ele de unde il cumpara :) :*

      Ștergere
    2. Multumesc mult pt apreciere si sper sa gasesti cat mai multe retete care sa-ti placa :* <3

      Ștergere
  5. Buna Oana. Multumesc pentru retetele minunate. Am incercat multe din si toate sunt mortaleeeee!!!! In schimb anumite esente,gelatine nu se gasesc (sau nu am gasit eu) si unele nu le pot face. Negresa asta e criminalaaa numai ca eu,ca sa nu mai pun lapte praf degresat(aici e scump) am facut cu budinca dietetica de vanile,ciocolata si banane. A iesit un deliciu si abia astept zilele de PL( in PP nu vreau sa consum dulciuri), asa ca marti,facem iar NEGRESAAAA. Multumesc si felicitari pentru blog si ca ne esti alaturi. pup

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna Oana. Multumesc pentru minunatele retete cu care ne incanti si ne faci dieta mai usoara. Am gatit multe din preparate tale dar aceasta prajitura simpla ma inebuneste.Pentru ca la noi nu se gasesc anumite esente sau gelatina,unele nu le-am facut dar compensez cu altceva. Datorita faptului ca si laptele praf degresat este scumput eu incerc sa-l evit(sau toleratele sa le evit) si deasupra negresei am pus budinca dietetica de ciocolata,vanile si banane( si mi-a iesit un deliciuuuu) In zilele de PP nu consum dulciuri si astept cu merabdare PL. Multumesc pentru retete,felicitari pentru blog si astept cu nerabdare ceva nou. te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag Roxana ,ma bucur mult ca iti plac retetele mele ,asa si trebuie sa faci daca nu ai vreun igredient sa improvizezi cu ce ai la indemana :) ,sa-ti fie de bine ! Multumesc mult pt apreciere ! :*

      Ștergere
  7. cu ce as putea inlocui laptele praf? :( Nu gasesc deloc lapte praf degresat si evit sa fac retete care il contin, dar la prajitura asta nu ma pot abtine, trebuie sa o fac! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alexandra ,nu prea cred ca ai cu ce inlocui laptele praf ,insa ce poti face e sa inlocuiesti glazura cu budinca de ciocolata ,faci budinca cu lapte 0% si indulcitor si pui esenta de rom in budinca :), sa-mi spui cum ti-a placut ! :*

      Ștergere
  8. Oana am inlocuit glazura cu budinca si e delicioasa....mi se topeste in gura <3...Am facut pentru 2 zile asa ca o sa ma abtin cu greu si o sa savurez fiecare lingurita! Multumesc mult pentru acest desert delicios si pentru sfat! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag :* ,ma bucur mult ca-ti place negresa ,sper sa incerci si alte bunatati ,prajitura Bounty sau checul cu lamaie ,tarta cu dovleac sau orice altceva ca toate sunt yummmy :) ,mult succes cu dieta ! :*

      Ștergere
  9. Oana, spune-mi si mie te rog care e quarkul in US. Eu stau in Canada, dar nu am gasit asa ceva. Ms frumos
    Alina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello Alina ! Inca nici eu nu am gasit quark la noi , e o branza care se gaseste mai mult in Europa , are provenienta germana , textura fiind cremoasa, comparabil cu iaurtul grecesc, crema de branza :) , deci poti sa-l inlocuiesti cu orice branza cremoasa sau iaurt grecesc 0%. :)

      Ștergere
  10. Buna ziua, as dori sa stiu daca taratele de ovaz sunt macinate? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt macinate ,tu daca vrei le poti macina insa nu e recomandat ,deoarece prin macinare isi pierd din proprietati ! :)

      Ștergere
  11. Oana, esti minunata! Sunteti minunate... tu si reteta ta de negresa! Nu am crezut ca pot manca un desert atat de bun in Dukan. Ma gandesc ca data viitoare (peste doar cateva zile) sa incerc sa ii fac cantitate dubla de glazura, seamana cu gustul ciocolatii de casa, preferata mea. :) Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumescu mult scumpa mea :* ,ma bucur ca iti place negresa ,e si unul din desrturile mele preferate :) ,eu sunt o chicoholica si ador tot ce are ciocolata ;) Am vreo 5 retete de ciocolata de casa( ciocolata simpla ,alba ,cioco after eight cu menta, baton cu rom si inimioare de cioco umplute cu jeleu de capsuni ) ,si mai am si alte prajituri si torturi cu ciocolata , daca vrei sa le incerci :) Pupicii :*

      Ștergere
  12. Oana , esti f talentata! as vrea sa te intreb daca ma pot bucura de aceasta reteta atata timp cat tin cura de slabire Dukan"scara nutritionala" .Si daca da, cum sa o portionez? ma cam incurc la alimentele tolerate, mai ales ca aici in Ro n am gasit decat cacao 11% grasime.
    Merci mult !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pt apreciere ! :* Reteta contine 4 tolerate (2 linguri de amidon si 2 lingurite de cacao ) ,la metoda scara nutritionala ai voie doar 1 tolerat pe zi ,deci trebuie sa o imparti la 4 zile :)

      Ștergere
    2. multumesc mult ptr raspuns!

      Ștergere
  13. Buna , Oana! Delicioase retetele! Ai idee cate tolerate se pot consuma in consolidare dupa ce am tinut dieta " scara nutritionala"?
    Cornelia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc ,ma bucur ca-ti plac :) Stiu doar ca in consolidare dupa metoda clasica se pot consuma 3 tolerate ,ar trebui sa fie la fel si dupa "scara" insa nu stiu sigur ...

      Ștergere
  14. Se poate manca si in pp si in pl?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,nu conține legume ;) ,doar preparatele care conțin legume se consumă exclusiv în zilele de PL :)

      Ștergere
  15. Wow, poze noi! Arata super bine, Oana! Acest blat il fac la majoritatea prajiturilor, uneori mai adaug alte esente sau scot cacaoa dar baza ramane aceeasi. Este el mai grozav blat, se insiropeaza fff bine, se poate folosi la prajitura cu crema de branza peste care pun glazura sau budinca. Blatul No.1 !! Multumesc, Oana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa e poze noi :) pt ca cele vechi erau cam urâțele :) ,însă același blat yummy și pufos :) ,mă bucur mult ca-ți place ! :*

      Ștergere
    2. Așa e poze noi :) pt ca cele vechi erau cam urâțele :) ,însă același blat yummy și pufos :) ,mă bucur mult ca-ți place ! :*

      Ștergere
  16. Laptele praf,in acest caz, este absolut necesar in compozitia blatului?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probably o sa iasa si fara, insa e posibil sa aiba textura diferita .Mie imi plac mai mult blaturile cu lapte praf ! :)

      Ștergere
  17. Ciao Oana sunt Gabriela proaspat dukaniza))sunt o mare admiratoare a blogului tau am incercat multe dintre retetele tale si trebuie sa spun ca ESTI FANTASTICA...multumesc ca existi 😚😚faci ca aceasta dieta sa fie mult mai usoara dar si sa imi descopar calitati care nu credeam ca le am.....cele culinare😏😏 sunt in croaziera si pana acum totul merge excelent datorita in mare parte tieni...acum as vrea sa incerc acest blat dar am nevoie de un sfat... locuiesc in Italia (dar sunt din Deva)aici nu am gasit lapte praf 0% am gasit doar 1,2%...iar cacao 6,5 c'è zici ca pot face? Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello Gabriela!☺ Ma bucur ca-ți plac rețetele si ca te ajuta cu dieta, mult success in continuare! Eu sunt in USA, insa la mine in grup DUKAN&DELICIOUS, sunt fete din Italia si avem un album cu produse din italia, si este si lapte praf 0% ii zice Regilait 0% .Laptele praf 0% e permis ,cel 1% este tolerat 3 linguri pe zi, iar la cacao 1% este permisa iar daca are mai mult pana la maxim 10% e tolerata 1 lingura pe zi, in croaziera ai voie doua tolerate pe zi.Gasesti listele cu alimente permise si tolerate aici pe blog.😙

      Ștergere
    2. Te iubesc))))esti o scumpa.....am gasit tot ....Maine il fac (deja imi Lasa gura apa)...multumesc....😚😚😚

      Ștergere
    3. Super ,ma bucur mult ca ai gasit, spor la bucătărit! ❤ 😙

      Ștergere