:D

joi, 8 martie 2012

COCONUT MOUSSE CAKE "TORT CU MOUSSE DE COCOS " (8 MARTIE)

Azi e 8 Martie si vreau sa incep spunandu-ti LA MULTI ANI ! Iti doresc sa ai o zi superba ,si vreau sa te rasfat cu o felie din acest tort delicios care sper sa iti placa si sa-ti indulceasca ziua :)
Am facut acest tort la cerintele iubitului meu sot ,care de ceva vreme imi spune ca el vrea un tort cu mousse de cocos care sa ii aminteasca de superbul loc in care s-a nascut ,acesta fiind Puerto Vallarta ,MEXICO unde el s-a nascut si a copilarit :),un loc exotic la marginea oceanului .Luis imi povesteste ca el avea palmieri de cocos in spatele casei si se catara in varful palmierului sa culeaga nucile de cocos  si ca apa de cocos avea un gust delicios :P, asa ca m-am pus pe cautat retete de tort cu cocos ,am gasit mai multe insa aceasta reteta e formata dintr-un amestec de mai multe retete,am cules ce mi-a placut mie din fiecare si a iesit o minunatie de tort :D


Ingrediente : - pt blat :-1 ½ cana faina
                                       -2 ½ lingurite praf de copt
                                       -5 oua (separi albusurile de galbenusuri )
                                       -1 ¼ cana zahar
                                       -½ baton unt (¼ cana) topit si racit
                                       -½ cana crema de cocos (sau lapte de cocos ) (deobicei se vinde la conserva si se gaseste in supermarket la sectia de produse asiatice sau mexicane ,exotice sau ai putea sa il gasesti si unde se vand bauturi pt ca se foloseste la prepararea vestitului cocktail  pina colada :P care de altfel e preferatul meu :p )
                                       -1 lingurita esenta de vanilie
                                       -2 lingurite rom de cocos (eu am folosit cooconut rum Malibu :P,tu daca nu vrei sa folosesti rom poti folosi esnta de cocos )
                     
                        -pt sirop :- 300 g lapte evaporat (evaporated milk)
                                            -100 g lapte condensat dulce
                                            -2 lingurite rom de cocos Malibu sau esenta de cocos
                     
                        -pt mousse-ul de cocos : -2 pachete (aproximativ 450 g) crema de branza philadephia moale la temperatura camerei
                                                                 - 800 ml frisca lichida
                                                                 -1 1/2 cana  zahar pudra
                                                                 -250 g crema de cocos (am folosit restul de crema ce a ramas in cutie dupa ce am folosit 1/2 cana la blat )
                                                                 - 50 g rom de cocos (sau esenta dupa gust )
                                                                 -4 lingurite gelatina
                                                                 -1 cana fulgi nuca de cocos (eu am folosit nuca de cocos  neindulcit si fulgii au fost destul de fini )
                       
Modul de preparare : -preincalzesti cuptorul la 350 F (180 C)
                                      -cerni faina impreuna cu praful de copt


                        -bati albusurile spuma


                         -adaugi jumatate din cantitatea de zahar si mixezi pana obti o spuma tare


                           -intr-un alt bol bati galbenusurile cu restul de zahar pana se ingroasa


                         -adaugi untul+ crema de cocos +vanilia + romul de cocos sau esenta si amestreci bine


                                    -adaugi faina + praful de copt la galbenusuri si amesteci


                                                          -incorporezi spuma de albusuri

                         
                                                    -amesteci usor de jos in sus ca sa nu se lase


                        -ungi doua tavi cu ulei si le tapetezi cu faina si imparti compozitia de blat la cele doua tavi (sau poti folosi o singura tava si apoi tai blatul in doua ) ,coci blaturile in cuptorul preincins aprozimativ 25-30 minute ,faci testul cu scobitoarea si daca iese curata din blat ,inseamna ca e copt si le lasi la racit


-eu am scos blaturile din tavi si le-am  pus la rece in frigider pana am pregatit siropul si mousse-ul
- faci siropul pt insiropat blaturile :- intr-o craticioara fierbi laptele evaporat (evaporated milk) +laptele condensat dulce + romul de cocos ( sau esenta ) ,dupa ce a dat in clocot , iei siropul deoparte  si il  lasi sa se raceasca


-prepari mousse-ul de cocos


-bati crema de branza impreuna cu zaharul pudra


-adaugi crema de cocos ,dizolvi gelatina in putina apa ,dupa care o pui la microunde cam 20 de secunde pana se dizolva complet si apoi o adaugi la crema


-adaugi romul de cocos


- mixezi bine dupa care incorporezi frisca batuta spuma


-adaugi fulgii de nuca de cocos


-amesteci ,si obti un mousse delicios :P


-pui mousse-ul de cocos la frigider  30 de minute
-scoti blaturile din frigider ,tapetezi o forma de tort cu folie de plastic asezi primul blat si il intepi din loc in loc cu o furculita

-insiropezi blatul ,sa fi generoasa cu siropul ,eu am folosit cam jumate din cantitate


-adaugi mousse-ul de cocos cam 1/2 -3/4 din cantitate ,cu cantitatea ramasa imbraci intregul tort :P


-intinzi mousse-ul pe toata suprafata blatului


-asezi al doilea blat peste mousse ,intepi bine blatul cu furculita si il insiropezi


-invelesti tortul in folie de plastic si il pui in frigider cel putin 2-3 ore sau peste noapte


-cand esti gata sa decorezi tortul ,il scoti din frigider ,il pui pe un platou ,iei jos folia de plasstic si il imbraci co mousse-ul ramas





-am decorat tortul de jur imprejur cu fulgi mari de cocos ,iar pe deasupra am preszarat nuca de cocos fina


- decorezi tortul dupa preferinta ,eu l-am facut cu ocazia zilei de 8 MARTIE


LA MULTI ANI MAMICA MEA DRAGA ! TE IUBESC MULT DE TOT !

Iar tie iti daruiesc o felie din acest tort delicios ,sper sa iti placa si sa-ti indulceasca ziua :)



-E delicios sincer merita sa-l incerci !

                                                                                                    
- LA MULTI ANI MAMICILOR ,DOAMNELOR ,DOMNISOARELOR ,FETITELOR !              

-SA FITI SANATOASE ,FERICITE SI IUBITE MEREU ! @->--


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu